patrycja-chociej-4voVO58AIZk-unsplash

Arculati ráncfelvarrás

Valamikor a távoli múltban készült egy jó kis logód, komplett arculatod. Tökéletesen megfelelt az akkori elvárásaidnak, tükrözte a múltbeli vállalkozásodat.

Azóta eltelt x év. Sok-sok víz lefolyt a Dunán, rengeteget változtál, fejlődtél – a vállalkozásoddal együtt. Érzed, hogy itt az ideje áttekinteni, mit is mutat ma az arculatod. Ugyanazok a termékeid, szolgálatatásaid? Ugyanazon az árszinten dolgozol?

Bizonyára rengeteg dolog történt az elmúlt években, és motoszkál benned egy ideje, hogy az a logó, azok a formák, színek már mintha elavultak lennének. Már nemigazán tükrözik az értékrendedet, azt, amit az ügyfeleidnek nyújtani tudsz.

De már a trendek, a világ is nagyot változott. Viszont ez a felismerés magával hoz bizonyos kérdéseket, érzéseket is. Mit csináljak? Jó ez még nekem, vagy változtassak? Lehet ennél jobb? Hová, kihez forduljak?

Nyugi, a problémáddal nem vagy egyedül. Ha erre fókuszálsz, akkor láthatod, hogy rengeteg vállalkozásnál felmerül ez a kérdés folyamatosan. 

Bizony az idők múlásával, a csomagolások, a termékek, szolgáltatások változásával gyakran megújulnak az arculatok is. Elég a nagy márkákat megfigyelni, a kólagyártók, a kozmetikai cégek, autógyárak stb. folyamatosan igazítják a logójukat is a világ változásaihoz.

A nők lecserélik időnként a ruhatárukat, változtatnak a frizurájukon. A megújulás igénye a vállalkozás külsődleges elemeire is kihathat. Ez igényességre, megújulási képességre, trendkövetésre utal – ami pedig igen sok területen alapkövetelmény.

Természetesen szó sincs arról, hogy mindent kidobj a kukába. Sőt, az alapvonásokat érdemes meghagyni, hiszen ugyanarról a vállalkozóról, vállalkozásról van szó. Talán csak egy „ráncfelvarrás”-t szükséges csinálni az arculatodon. Alakítani némileg a formán, új színt vagy színeket beletenni, esetleg betűtípust módosítani benne.

Persze nem biztos, hogy a legújabb trendeket kell követni, hanem az a fontos, hogy az új arculat az új éneddel legyen önazonos. Az új (jelenlegi) vállalkozót, vállalkozást tükrözze.

Teljesen normális dolog, ha nem tudod hogyan kezdj bele. Te másban vagy jó, mással teszed szebbé a világot. Érdemes olyan embert keresned, akinek ez a szakterülete, akinek fókuszáltan erről szól az élete. Nézd meg több ember portfólióját is, találd meg azt, akinek a munkái olyanok, amikhez hasonlóra vágysz Te is.

Merj belevágni, változtatni – élvezd a megújulást.

A cikkben felhasznált képek forrása: pixabay.com, unsplash.com.