Laptop és virág-Orning Anikó, webdesign, logó- és arculattervezés, honlapkészítés, grafikai munkák, plakát tervezése, felhasználóbarát és reszponzív weboldal tervezése, Pécs, kedvezményes ár

A logótervezés menete

Amikor valaki egy vállalkozás elindítását tervezi, akkor egy egyedi, a konkurenciától megkülönböztető logót szeretne. Sokszor nincsenek erre vonatkozóan konkrét elképzelések, de ez teljesen rendben van, az én feladatom az is, hogy ezen segítsek.

Információgyűjtés:

A közös munka elején érdemes picit hosszabban elbeszélgetni, levelezni, egyeztetni az igényekről, elvárásokról.

Általában egy kérdéssorral bombázom az ügyfelet, de lehetnek teljesen specifikus esetek is: van már egy konkrét elképzelés a színekre, formákra vonatkozóan – vagy teljesen szabad kezet kapok.

Mindenképpen fontos több dolgot is tisztázni a tervezés elkezdése előtt:

  • mivel foglalkozik a vállalkozás,
  • kapcsolódik-e hozzá valamilyen egyedi történet,
  • mi a vállalkozás célja,
  • mi a vállalkozás értékrendje,
  • kik alkotják a vállalkozás célcsoportját,
  • milyen a vállalkozás piaci helyzete, kik a konkurenciái,
  • mi a vállalkozás üzenete, kommunikációs stílusa
  • vannak-e olyan színek, formák, melyeket preferálnak, vagy nem szeretnének…
Beszélgetés-Orning Anikó, webdesign, logó- és arculattervezés, honlapkészítés, grafikai munkák, plakát tervezése, felhasználóbarát és reszponzív weboldal tervezése, Pécs, kedvezményes ár

Ezután részemről egy kis kutatás következik.

Igyekszem megismerkedni az adott vállalkozás termékeivel ill. szolgáltatásaival. Megnézem a konkurenciát, azok logóit, arculati megjelenését. Begyűjtök sokféle információt mielőtt elkezdem a tervezést.

Jegyzetfüzet és laptop az asztalon-Orning Anikó, webdesign, logó- és arculattervezés, honlapkészítés, grafikai munkák, plakát tervezése, felhasználóbarát és reszponzív weboldal tervezése, Pécs, kedvezményes ár

Ezt követően kezdődik az ötletelés, tervezés szakasza:

Elmélyedek az adott tevékenységgel kapcsolatos információkban, a neten nézelődök, inspirálódok.

Papírom kezdem a tervezést. Felírom a kulcsfogalmakat, vevői igényeket, elvárásokat.

Elkezdek rajzolgatni, különféle formákat, elemeket próbálgatok. Ha nincs ihlet, akkor valamilyen más tevékenységbe fogok, megmozgatom magam, házimunkát végzek – a lényeg, hogy picit kizökkenjek az agyalásból.

Ha születik a papíron 4-5 db logóterv, akkor áttérek a digitális felületre. Megrajzolom őket egy grafikai programban, tovább alakítom, igazítom a formákat, betűtípusokat keresek. A színek kiválasztása csak azután történik, amikor már van legalább 2-3 db terv, hiszen egy jó logónak egy színben ill. fekete-fehérben is működnie kell.

Előfordul, hogy a terveket pihentetem kicsit, másnap más gondolatokkal, szemmel vizsgálom, alakítom tovább őket.

Ha van 4-5 db kiforrottnak tekinthető logótervem (az árajánlatban 3 db-ot ígérek, de valahogyan mindig több lesz), akkor azokhoz látványterveket készítek. Ez is izgalmas része a folyamatnak. Ettől válnak némileg „élővé” a tervek. Elhelyezem virtuálisan a grafikákat egy névjegyen, bögrén, pólón stb. Ez segít abban, hogy az ügyfél elképzelhesse hogyan fog működni majd élesben a logója.

Egyeztetés folyamata:

A logótervezés folyamata mindenképpen közös munka. Bármennyi információm is van, gondolatolvasó nem vagyok, ezért szükséges folyamatosan egyeztetni az ügyféllel. Ő kiválasztja a tervek közül azt/azokat, melyek közelítenek az elképzeléséhez (néha előfordul, hogy már az első tervek közt megtalálja a végeredményt), és azt/azokat alakítom tovább igény szerint.

Ezután több körös egyeztetés is előfordulhat a színek, formák, betűtípus tekintetében. Természetesen mindig küldök látványterveket is.

Ha pedig megszületik a vágyott végső logó, azt mindenféle – online és offline felhasználásra is alkalmas – formátumban elküldöm az ügyfél részére.

Csak akkor zárom le a folyamatot, ha a megrendelő teljesen elégedett, úgy érzi, a kész logó róla ill. a vállalkozásáról szól. 

A cikkben felhasznált képek forrása: pixabay.com, unsplash.com.