Amikor valaki egy vállalkozás elindítását tervezi, akkor egy egyedi, a konkurenciától megkülönböztető logót szeretne. Sokszor nincsenek erre vonatkozóan konkrét elképzelések, de ez teljesen rendben van, az én feladatom az is, hogy ezen segítsek.
A közös munka elején érdemes picit hosszabban elbeszélgetni, levelezni, egyeztetni az igényekről, elvárásokról.
Általában egy kérdéssorral bombázom az ügyfelet, de lehetnek teljesen specifikus esetek is: van már egy konkrét elképzelés a színekre, formákra vonatkozóan – vagy teljesen szabad kezet kapok.
Mindenképpen fontos több dolgot is tisztázni a tervezés elkezdése előtt:
Ezután részemről egy kis kutatás következik.
Igyekszem megismerkedni az adott vállalkozás termékeivel ill. szolgáltatásaival. Megnézem a konkurenciát, azok logóit, arculati megjelenését. Begyűjtök sokféle információt mielőtt elkezdem a tervezést.
Elmélyedek az adott tevékenységgel kapcsolatos információkban, a neten nézelődök, inspirálódok.
Papírom kezdem a tervezést. Felírom a kulcsfogalmakat, vevői igényeket, elvárásokat.
Elkezdek rajzolgatni, különféle formákat, elemeket próbálgatok. Ha nincs ihlet, akkor valamilyen más tevékenységbe fogok, megmozgatom magam, házimunkát végzek – a lényeg, hogy picit kizökkenjek az agyalásból.
Ha születik a papíron 4-5 db logóterv, akkor áttérek a digitális felületre. Megrajzolom őket egy grafikai programban, tovább alakítom, igazítom a formákat, betűtípusokat keresek. A színek kiválasztása csak azután történik, amikor már van legalább 2-3 db terv, hiszen egy jó logónak egy színben ill. fekete-fehérben is működnie kell.
Előfordul, hogy a terveket pihentetem kicsit, másnap más gondolatokkal, szemmel vizsgálom, alakítom tovább őket.
Ha van 4-5 db kiforrottnak tekinthető logótervem (az árajánlatban 3 db-ot ígérek, de valahogyan mindig több lesz), akkor azokhoz látványterveket készítek. Ez is izgalmas része a folyamatnak. Ettől válnak némileg „élővé” a tervek. Elhelyezem virtuálisan a grafikákat egy névjegyen, bögrén, pólón stb. Ez segít abban, hogy az ügyfél elképzelhesse hogyan fog működni majd élesben a logója.
A logótervezés folyamata mindenképpen közös munka. Bármennyi információm is van, gondolatolvasó nem vagyok, ezért szükséges folyamatosan egyeztetni az ügyféllel. Ő kiválasztja a tervek közül azt/azokat, melyek közelítenek az elképzeléséhez (néha előfordul, hogy már az első tervek közt megtalálja a végeredményt), és azt/azokat alakítom tovább igény szerint.
Ezután több körös egyeztetés is előfordulhat a színek, formák, betűtípus tekintetében. Természetesen mindig küldök látványterveket is.
Ha pedig megszületik a vágyott végső logó, azt mindenféle – online és offline felhasználásra is alkalmas – formátumban elküldöm az ügyfél részére.
Csak akkor zárom le a folyamatot, ha a megrendelő teljesen elégedett, úgy érzi, a kész logó róla ill. a vállalkozásáról szól.